This Page is best viewed with FIREFOX
PhotobucketPhotobucket PhotobucketPhotobucket PhotobucketPhotobucket Photobucket PhotobucketPhotobucket
PhotobucketPhotobucketPhotobucket
سيد ازاهار العدروس

Buat muka ketat, tipu sikit-sikit (Make tight face, little little bullshit)



Under construction. opps .... renovation

Ahad, Februari 24, 2008

PRU 12 - Cawangan keADILan yang pertama di Malaysia



Pada era reformasi dulu, setelah penyingkiran DSAI dari kabinet dan UMNO sebahagian pro DSAI telah keluar parti setelah dijampi oleh DSAI dengan laungan Reformasi. Dengan sokongan rakyat yang tak pro UMNO dan bekas UMNO yang keluar beramai-ramai maka tertubuhlah parti keadilan. Kampung Fajar yang terletak di DUN Hulu Kelang dipercayai menjadi cawangan yang pertama ditubuhkan dalam Parlimen Gombak (Bahagian yg pertama ditubuhkan di Malaysia). Pada pilihanraya 1999 kawasan Hulu Kelang dapat ditawan pembangkang. Sdr Azmin jadi wakil rakyat. Tulah dalam sejarah, penduduk dapat rasa daging korban bila raya haji!

Pada 2004 BN rampas balik Hulu Kelang, Azmin tak boleh bertanding sebab ada court case. Datuk Ahmad Bujang jadi ADUN. Kenalah tipu sekali lagi! Habis tanah peneroka bandar (Kerajaan BN panggil 'setinggan') dirobohkan, antaranya Kg Berembang, Tepi sungai kat Jalan AU, Kg Kemensah, Kg Bt 8, Kg Fajar. Dengan subsidi kerajaan (bukan duit dia) mereka mengeksploit penduduk suruh beli rumah flet yang kroni dia tak laku jual. Kepada yg percaya sangat ngan pemimpin UMNO ni pun pi ikut kehendak dan idea jahat pemimpin mereka. Selama menunggu rumah yang bakal siap(sampai sekarang tak siap2) mereka dibekalkan sewa rumah RM400/- sebulan untuk 2 tahun. Lepas 2 tahun tak taulah. Kalau BN kalah korang tak dapat lah duit sewa tu. Tanah tu pulak mereka adjust bagi kat keparat manatah suruh majukan.

Kaum wanita turut menyumbang bakti tengah malam buta.
Yelah... abang2 gi tampal poster dan pasang bendera dia
orang berkumpul kat sini

Kampung Fajar terdiri dari dua kelompok masyarakat, Melayu dan India. Dulu kampung ni didominasi oleh UMNO dan MIC. Selepas 1999 UMNO hanya tinggal 1 cawangan saja itupun tak cukup korum (dulu ada 3 cawangan - 2 dah terbungkus) dan satu cawangan MIC dan PKRlah bukan paklah. Semasa meroboh 'setinggan' Kg Fajar habislah kebanyakan ahli2 UMNO ni berpindah. Rumah batu wei! Ahli2 UMNO yang tak pindah lama2 kena psycho ngan orang kampung, jadi pembangkang. Yang masyarakat India ni bengap sikit, lambat faham, taat sangat ngan BN, tapi setelah sebahagian penduduk kat situ dirobohkan rumah mereka, barulah ada sedikit kesedaran.


Hari berganti bulan bersilih, tau tau mengamuklah si HINDRAF ni, tentulah mereka ni ambil kesempatan menyokong hindraf dan pembangkang. Barulah polis dan kerajaan tau sapa yang lebih ganas bila buat demo? Orang Melayu yang membangkang atau bekas2 BN yang tak puas hati? Macamana pun ini sangatlah menguntungkan. Hari ini dalam sejarah masyarakat India kat sini buat pertama kalinya bila pilihanraya tak buat bilik gerakan. Sekarang mereka buat bilik gerakan tapi untuk parti keADILan.

Orang India dah beralih angin! Bye bye samy vellu! Patah Arang

1 komen sini:

Tanpa Nama berkata...

good song!!
aku still ingt dlu dlu aku kutuk budak2 umno kat dun hulu kelang
"kayuh 5 ringgit"(1999),sian sebab 5 ringgit sanggup dorg bwk bendera kat basikal,,klaka,,
tolong menangkan azmin ali!
lawan tetap lawan!

 
 
Photobucket
Google

Flower Horn